skip to Main Content
Optimale processen voor jou én jouw klant

Er is een verschil tussen klanten van een private organisatie zoals CoolBlue en ’klanten’ van een publieke organisatie. Klanten van Coolblue hebben keuzevrijheid en kunnen ervoor kiezen om bij Bol.com te shoppen als Coolblue ze niet (meer) bevalt. Klanten van publieke organisaties hebben die keuze vrijheid niet en toch zijn het weldegelijk klanten. De vraag naar ‘gemak en prettig geholpen worden’ groeit, ook binnen de publieke sector. Logisch eigenlijk. Want de klanten die bij Coolblue shoppen, vragen ook een bouwvergunning aan bij hun gemeente. Toch is de focus van publieke organisaties vaak (ongemerkt) intern gericht en iets minder klantgericht.

In de loop van de tijd ontstaan processen en worden ze een routine. Onze ervaring leert dat processen hierdoor niet altijd logisch, simpel of servicegericht zijn. En als iedereen gewend is aan de huidige gang van zaken, vraagt waarschijnlijk niemand zich af waarom het eigenlijk zo gaat. Dus onze vraag aan jou: hoeveel kansen voor verbetering zie jij, als je kritisch kijkt naar hoe de processen binnen jouw afdeling ingericht zijn?

Wij dagen je uit om de processen eens onder de loep te nemen. Lossen ze de problemen van de klanten op? Veel processen zijn namelijk erg efficiënt ingericht, maar voegen nog niet de maximale waarde toe voor klanten. Lean procesmanagement – in de huidige hippe zin van het woord – minimaliseert verspilling en kijkt niet per definitie naar wat ‘het beste voor de klant’ is. In onze ogen is een Lean proces dus niet per sé een optimaal ingericht proces. Nu ben je vast benieuwd hoe een goed ingericht proces er volgens ons dan uitziet. Nou, daar komt ‘ie:

  • Processen die vanuit een klantbehoefte zijn ontworpen, dit kan ook een interne klant zijn.
  • Processen waar zowel medewerkers als klanten een glimlach van krijgen.
  • Processen die flexibel zijn en gebaseerd op boerenverstand.
  • Processen die ontworpen zijn samen met medewerkers, waardoor er eigenaarschap is.
  • Processen met een gezonde balans tussen kosten en dienstbaarheid.
  • Processen die bewust gekozen zijn en regelmatig geëvalueerd worden.

Wij willen je niet alleen uitdagen. Wij kunnen je er ook bij helpen. Want wij hebben de liefde verklaard aan goed ingerichte processen. Dus, sta je ervoor open? Kijk je ernaar uit om het antwoord ‘omdat het al jaren zo gaat’ niet meer te horen? Dan komen we graag eens een kijkje nemen in jouw organisatie om te zien waar de kansen liggen!

van procesgericht en planmatig

naar mensgericht en kort-cyclisch

Hier zijn wij voor gemaakt

Binnen procesmanagement nemen wij verschillende rollen op ons. Dit doen wij op een moderne en innovatieve manier. Onze frisse blik geeft nieuwe inzichten, we stellen vragen die jou verder helpen en zetten het resultaat voorop.

Je kunt ons bijvoorbeeld vinden in de rol van:

Agile Procesmanager
Adviseur Klantbeleving
Ontwikkelmanager
(Junior) Adviseur Procesmanagement
Business Intelligence Aanjager

Dit zijn wij

Young Professionals met een frisse blik en een doe-mentaliteit. Wij noemen onszelf daarom Frisdoeners. Wij bekleden verschillende functies en komen in verschillende kleuren en maten. Ondanks de uiteenlopende rollen hebben Frisdoeners veel met elkaar gemeen. We hebben namelijk allemaal een bepaalde mind set en een frisse kijk op publieke organisaties met een frisse aanpak.

Frisdoeners zijn:

Energiek en werken graag met verschillende soorten mensen
Adaptief en doen wat nodig is, in plaats van wat een functieomschrijving zegt
Leergierig en begrijpen dat fouten maken daar een logisch onderdeel van is
In staat om de huidige manier van denken en handelen uit te dagen
Sociaal ingesteld en hebben brede interesses
Makkelijk in de communicatie en geven hun mening
Ambitieus en willen de wereld beter achterlaten dan zij haar aangetroffen hebben
Wij zorgen voor vernieuwing en innovatie binnen
Bij o.a. deze organisaties
Bij o.a. deze organisaties

Ik kan een frisse blik gebruiken

Heb je een uitdaging waar wij jou bij kunnen helpen of ben je benieuwd welke meerwaarde wij kunnen hebben voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op en daag ons uit, we denken graag met je mee.

Sandi 2

Sandi Dijakovic
Initiator van Jong&Fris

Jong en Fris Lotte -HR-uitsnede

Lotte Dekkers
Fris Connector bij Jong&Fris

Yesss ik ben een Frisdoener!

Heb jij de kwaliteiten van een Frisdoener en wil jij graag bij een (semi-)overheidsinstelling aan de slag met een toffe opdracht? Kom dan eens langs, ik drink graag een kopje koffie met je om je te leren kennen.

Back To Top